تأکید بر اجرای مواد ۲۴ و ۳۰ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار در بخشنامه معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری

 در اخبار, مدارک

معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری طی بخشنامه شماره ۸۵۲۳۰ مورخ ۱۴۰۱/۵/۲۲ بر اجرای مواد ۲۴ و ۳۰ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار توسط کلیه دستگاه‌های دولتی تأکید نمود تا از اخذ تصمیمات خلق‌الساعه دستگاه‌های اجرایی در صدور بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها و شوک به بازار و فعالان اقتصادی جلوگیری به عمل آید.

مطابق ماده ۲۴ این قانون، دولت و دستگاه‌های اجرایی مکلفند به منظور شفاف‌سازی سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی و ایجاد ثبات و امنیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری، هر گونه تغییر سیاست‌ها، مقررات و رویه‌های اقتصادی را در زمان مقتضی قبل از اجرا از طریق رسانه‌های گروهی به اطلاع عموم رسانند.

همچنین مطابق ماده ۳۰ این قانون، تمامی دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و… مکلفند پیش‌نویس آیین‌نامه، دستورالعمل یا بخشنامه خود را یک هفته قبل از صدور در تارنمای خود به اطلاع عموم رسانده تا فرصت لازم برای اعلام نظرات عموم یا فعالان اقتصادی و تشکل‌ها وجود داشته‌باشد. ضمن اینکه دستگاه‌ها مکلفند هر گونه آیین‌نامه، دستورالعمل یا بخشنامه و مقرره خود را بلافاصله در پایگاه اطلاعات قوانین و مقررات مرتبط با محیط کسب‌وکار به آدرس www.dotic.ir ثبت نمایند و مقررات تنها در صورت ثبت در این پایگاه نافذ می‌باشد.

Fullscreen Mode

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

قابل خواندن نیست؟ تغییر متن. captcha txt

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید