ریشه‌یابی عقب‌ماندگی صنعت بازیافت در مصاحبه خبر رادیو ایران با دبیرکل و نایب رییس هیئت‌مدیره.

 در اخبار, گالری

مهندس صدرنژاد و آقای ملکی، دبیرکل و نایب رییس اتحادیه در مصاحبه خبری که با خبر رادیو ایران داشتند ضمن اشاره به مشکلات و نارسایی‌هایی که صنایع بازیافت کشور را به خود مبتلا کرده‌اند، «عدم وجود نگاه راهبردی به صنایع بازیافت» و «عدم وجود حمایتهای قانونی کافی و دارای ضمانت اجرایی» را به عنوان مشکلات کلیدی و زیربنایی مطرح کردند که بدون رفع آنها امید چندانی به رونق صنایع بازیافت نخواهد بود.
در این برنامه آقای جعفری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران بدون اشاره به مشکلات کلیدی صنایع بازیافت، علت پیشی گرفتن بازیافت‌کنندگان خارجی از صنایع بازیافت ایران را در «کند بودن روند ایجاد شرکتهای دانش‌بنیان در این حوزه و از دست رفتن انگیزه‌های سرمایه‌گذاری در صنعت بازیافت به واسطه عدم وجود حمایتهای قانونی کافی خصوصا تغییر تعرفه خرید تضمینی برق نیروگاههای زباله‌سوز» خلاصه نمودند. ایشان در ادامه فعالیت نامحدود بازیافت‌کنندگان «در درون مجموعه شهرداری تهران» را تضمین کرده و نهایتا «به علت کمبود ظرفیتهای کافی جهت بازیافت پسماندهای تفکیک‌شده صادرات این مواد به خارج از کشور را ضروری» دانستند.
همچنین آقای دکتر سروش، مدیریت دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست، بدون اشاره، به نارسایی‌های موجود در قوانین فعلی نسبت به اجرایی شدن ماده ۱۲ آیین‌نامه اجرایی قانون مدیریت پسماندها اظهار امیدواری نمود.

لینک Youtube

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

قابل خواندن نیست؟ تغییر متن. captcha txt

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید