رئیس اتحادیه صنایع بازیافت کشور مطرح کرد: نقش استراتژیک چرخه بازیافت در تأمین مواد اولیه

 در اخبار, گالری

شنیدن برنامه

تا ۷۵ سال آینده تمام منابع کشور حتی نفت تمام خواهد شد و تنها، چرخه بازیافت است که می تواند در کل کشورهای دنیا تامین مواد اولیه کند بنابراین بسیار مهم و استراتژیک است.

برنامه “گفت و گوی اجتماعی” رادیو گفت و گو با موضوع زباله گردی و کودکان کار و با حضور دکتر ولی الله غلامی نجف آبادی رئیس اتحادیه صنایع بازیافت کشور و عضو هیئت مدیره محیط زیست اتاق بازرگانی روانه آنتن شد.
رئیس اتحادیه صنایع بازیافت کشور در مصاحبه با رادیو گفت و گو اظهار داشت: شهرداری ها نباید اجازه دهند که مکانیزم جمع آوری پسماند به گونه ای باشد که کودکان کار به دلیل ناملایمات اقتصادی و یا اجبار دست به این کار بزنند.
عضو هیئت مدیره محیط زیست اتاق بازرگانی همچنین در ادامه این مطلب افزود: در جوامع پیشرفته پسماند رها شده ای بر روی زمین وجود ندارد و در دسترس همگان نیست. یعنی ظروف جداگانه ای برای پسماندها تعبیه شده و برای پردازش و تفکیک از طریق سیستم مکانیزه شهری به مراکز دیگر حمل می شوند.
غلامی نجف آبادی در مصاحبه با رادیو گفت و گو بیان کرد: اتحادیه صنایع بازیافت کشور اقدامات مربوط به پردازش و بازیافت پسماند را انجام می دهد و در بخش جمع آوری وظیفه ای بر عهده آن نیست.
رئیس اتحادیه صنایع بازیافت کشور متذکر شد: تا ۷۵ سال آینده تمام منابع کشور حتی نفت تمام خواهد شد و تنها، چرخه بازیافت است که می تواند در کل کشورهای دنیا تامین مواد اولیه کند بنابراین بسیار مهم و استراتژیک است و می طلبد که در قدم اول فرهنگ سازی کنیم.
عضو هیئت مدیره محیط زیست اتاق بازرگانی همچنین در ادامه این برنامه عنوان کرد: در حال حاضر حجم ریالی پسماند ایران ۱۰,۲ میلیارد دلار است و این نسبت به درآمد های نفتی حائز اهمیت است لذا تنها شهرداری نباید ورود کند بلکه بسیاری از دستگاه های دیگر هم در این رابطه وظیفه دارند که باید به آن عمل کنند.
رئیس اتحادیه صنایع بازیافت کشور در پایان برنامه گفت و گوی اجتماعی رادیو گفت و گو تاکید کرد: باید به صورت جدی به فرهنگ سازی و آموزش در این زمینه بپردازیم. اهمیت زباله از نظر مسائل بهداشتی تا توسعه پایدار را از دوران دبستان به افراد جامعه آموزش دهیم.
عضو کمیسیون محیط زیست اتاق بازرگانی در پایان مطلب اظهار کرد: اگر بر روی مکانیزم های جمع آوری، تفکیک و پردازش پسماندها کار شود قطعاً به توسعه پایدار خواهیم رسید.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

قابل خواندن نیست؟ تغییر متن. captcha txt

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید