ابلاغیه بسیار مهم وزیر اقتصاد به رئیس سازمان امور مالیاتی در خصوص معافیت مالیاتی صنعت بازیافت

 در اخبار داغ, مدارک

پیرو طرح موضوع ضرورت وحدت رویه و رعایت مصوبات هیئت مقررات‌زدایی در اجرای مواد ۵ و ۶ قانون کمک به ساماندهی پسماندها از سوی رئیس اتحادیه صنایع بازیافت ایران در دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی در مهرماه سال ۱۴۰۲، وزیر امور اقتصادی و دارایی به رئیس سازمان امور مالیاتی ابلاغ نمود:

۱. مقید نمودن حکم ماده ۵ قانون کمک به ساماندهی پسماندها در خصوص معافیت مالیاتی فعالان اقتصادی به عقد قرارداد یا ارائه نامه از شهرداری‌ها خلاف قانون است و ارائه شناسه یکتای مجوز از درگاه ملی مجوزهای کشور کفایت لازم جهت بهرمندی از معافیت را داراست.

۲. معافیت موضوع ماده ۵ (تفکیک از مبدأ، جمع‌آوری، پردازش، بازیافت، تولید انرژی و دفع) شامل پسماند کلیه کالاهای مشمول اخذ عوارض در ماده ۶ قانون کمک به ساماندهی می‌گردد و آخرین فهرست ماده ۶، مبنای اجرای قانون در سایر مواد خواهد بود.

۳. مشمولین معافیت جهت بهرمندی از آن باید دارای شناسه یکتای مجوز مرتبط با فعالیت‌های موضوع ماده ۵ از درگاه ملی مجوزهای کشور بوده و درآمد ناظر به اقلام مندرج در فهرست اعلامی را مستند به صورتحساب رسمی به طور شفاف اظهار نمایند.

بر این اساس، دبیرخانه اتحادیه صنایع بازیافت ایران از کلیه فعالان این حوزه دعوت به عمل می‌آورد جهت اطلاعات و راهنمایی بیشتر در خصوص نحوه بهرمندی از این معافیت با دبیرخانه اتحادیه تماس حاصل فرمایند.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

قابل خواندن نیست؟ تغییر متن. captcha txt

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید