پس از چهار سال تلاش مستمر اتحادیه، تصویب کلیات لایحه کمک به ساماندهی پسماندها

 در اخبار, گالری

نمایندگان مجلس با کلیات لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان های ساحلی و کلانشهرها با مشارکت بخش غیردولتی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز(سه شنبه ۲۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان های ساحلی و کلانشهرها با مشارکت بخش غیردولتی با ۱۴۵ رأی موافق، ۶۰ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.
براساس این گزارش علیرضا محجوب در مخالفت با کلیات لایحه مذکور با انتقاد از اینکه دولت و کمیسیون نسبت به مسئله اصل تفکیک زباله که در جهان متداول است، بی توجه بوده اند، گفت: امروزه تنها ۱۰ درصد زباله ها برگشت پذیر هستند، ضمن اینکه اگر به همین روش درخصوص دفع زباله پیش برویم، هر روز باید دنبال مکانی برای جمع آوری زباله ها بگردیم.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت و وزارت کشور به این نکته توجه نکردند که جمع آوری زباله ها در نزدیک فرودگاه امام خمینی (ره) چه تبعاتی به همراه دارد، آن هم در شرایطی که از این بخش می توان در جهت تامین کود و خاک مناسب استفاده کرد، بنابراین زباله ها نیاز به سوزانده شدن ندارد که هزینه آن را مردم می پردازند.
نادر قاضی پور نیز به عنوان دیگر مخالف با کلیات این لایحه، مفاد آن را خلاف برنامه پنجم توسعه دانست و افزود: بی تردید نباید از زباله برای تولید برق استفاده شود، چرا که در این مورد باد و خورشید می توانند بهترین منبع برای تولید برق باشند.
در ادامه مهرداد بائوج لاهوتی در موافقت با کلیات لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان های ساحلی و کلانشهرها با مشارکت بخش غیردولتی تصریح کرد: سوزاندن زباله ها یکی از بهترین روش ها برای حل مشکل پسماند است که در شرایط کنونی در کشورهای توسعه یافته نیز به کار می رود، بنابراین باید با استفاده از بخش خصوصی این مهم را محقق ساخت.
علی اصغر یوسف نژاد نیز دیگر نماینده موافق با کلیات لایحه مذکور افزود: هم اکنون محل دفن زباله ها غیربهداشتی است و نحوه انجام این کار ناکارآمد است که نتیجه آن روستاها و شهرها را تهدید می کند، بنابراین باید بتوانیم پسماندها را به انرژی تبدیل کنیم که برای تحقق آن نیز به کارگیری روش علمی نیاز است، ضمن اینکه درخصوص تدوین این لایحه نیز کار کارشناسی لازم انجام شده است.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

قابل خواندن نیست؟ تغییر متن. captcha txt

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید