مدیر تولید تک‌تایر آذر: نقش تایرهای بی کیفیت وارداتی، بر آلودگی محیط زیست

 در اخبار

عصر اقتصاد: ورود لاستیک‌های بی کیفیت امکان روکش مجدد را ندارند و باعث آلودگی زیست محیطی می شوند.

وی در مورد واردات تایر بی کیفیت بیان کرد: در حال حاضر به علت محدودیت در تولید لاستیک نو، ماشین آلات سنگین مقادیری تایر از کشور های دیگر با قیمت گزافی وارد و منابع ارزی مصرف می شود و متاسفانه بعد از استفاده نیز به لحاظ عدم امکان بازیافت تمام منجید ها به دور انداخته شده و علاوه بر آلودگی زیست محیطی موجب از بین رفتن منافع عمومی می گردد.
کریمی در مورد هزینه های روکش مجدد تایر عنوان کرد: تبدیل منجید به تایر روکشی حداقل ۴۰درصد در هزینه های مصرف لاستیک صرفه جویی دارد. عمر تایر روکشی ۵/۱ برابر شده و امکان آج گذاری به عمق بیشتر از حالت نو برای منجید های مقاوم نیز وجود دارد. البته منجید هایی قابل روکش هستند که ساختار آنها دچار مشکل نشود؛ لذا در این راستا لازم است شرایط استفاده بهینه و تعویض به موقع لاستیک به مصرف کنندگان آموزش داده شود.
در ادامه حمید صائب نیا، عضو انجمن بازیافت ایران و شورای تدوین استاندارد افزود: امسال شرکت تک تایر آذر واحد برگزیده کیفی در استان اذربایجان شرقی در ارزیابی های اداره استاندارد استان بود. مجموعه تمام توان خود را در راستای تولید محصولات باکیفیت به کار برده و از سازمانهای دولتی و خصوصی انتظار داریم با رعایت الگوی مصرف صحیح ساختار مناسبی را برای بازیافت در اختیار ما قرار بدهند.
وی در مورد زمان مناسب تعویض لاستیک ها برای روکش مجدد توضیح داد: معمولاً روکش سرد برای لاستیک های بایاس (نخی) و رادیال(سیمی) و گرم جهت لاستیک های بایاس استفاده می شود و بهترین شرایط برای روکش کردن منجید، زمانی است که ساختار آن دچار مشکل نشود؛ لذا توصیه می شود لاستیک های مستعمل را در فاصله (حد سایش تا علائم مشخص در انتهای نواحی ششگانه شیارهای گل تایر) تعویض و از زیر چرخ خارج نمایند.
صائب نیا مدیر کنترل کیفی در خصوص صرفه جویی درهزینه ها با استفاده از روکش مجدد تایر گفت: وقتی لاستیک نو ساییده می شود ۲۰ درصد از ارزش آن مصرف شده و کاراکاس آن که ۸۰درصد از ارزش تایر را تشکیل می دهد، باقی مانده است و با تکنولوژی مربوطه می توان با روکش کردن به روش صحیح و فنی به منجید حیات جدیدی بخشیده و مجدداً به اندازه عمر لاستیک نو استفاده نمود.
عضو انجمن بازیافت ایران در مورد استاندارهای اخذ شده در این صنعت عنوان کرد: در سالهای اخیر در کشور خصوصاً در سطح ملی این امر مورد توجه قرار گرفته و به منظور ارتقا کیفیت لاستیکهای روکشی تولیدات آنها مشمول استاندارد اجباری گردیده و بوسیله ادارات کل استاندارد از تایرهای روکشی نمونه برداری و از لحاظ قدرت و استحکام کنترل و درصورت تایید پروانه صادر می نمایند.
گفتنی است شرکت تک تایر آذر (سهامی خاص) با استفاده از پیشرفته ترین ماشین آلات و تکنولوژی کشورهای اروپایی، فعالیت خود را در زمینه تولید تایرهای روکشی سرد و گرم از سال۸۶ در تبریز آغاز کرد.
در این ارتباط شرکت موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری از اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی گردیده و علاوه بر آن دارای گواهینامه ۹۰۰۱ – ISO 14001 – ISO 18001  ISO  در مدیریت کیفیت، زیست محیطی، ایمنی و بهداشت حرفه ای است.

Fullscreen Mode
نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

قابل خواندن نیست؟ تغییر متن. captcha txt

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید